Projekt skriva

Jag har inte fått gjort något av de saker jag behövde göra. Skall vänta tills älsklingen kommer hem och ta tag i saker då. Orkar inte ränna fram och tillbaka till lillen nu när han är så kinkig. Då är det bättre att syssla med aktivitet som innebär att jag kan sitta bredvid honom.

Nu, precis nu när jag skriver detta, så fick jag dock veta att Hampus måste jobba till 19, dvs han är hemma halv nio ungefär, istället för att vara hemma om en timma som han sagt innan. Känns surt. Vill skrika lite rakt ut i rymden faktiskt. Detta innebär att jag kommer ha ansvaret för bebis ensam heela dagen, att jag inte kan åka och handla mat (aldrig att jag orkar ta med skrikbebis in i affär) och att jag inte kommer hinna med något av sakerna på listan nästan samt att jag inte kommer få någon sömn alls eftersom jag skall ha natten då Hampus jobbar imorgon med. Nästan så att jag går och hänger mig.

För att återgå till vad jag höll på att skriva innan jag fick det kuliga meddelandet så håller jag på med projekt skriva. För er som inte känner mig har jag alltid skrivit och alltid haft som mål att bli författare (fan vad barnsligt det låter.. men men) men haft problem med att jag har noll självdiciplin och aldrig avslutar mina projekt. Nu håller jag på med ett nytt dock. Säger inget mer om saken så slipper jag skämmas lika mycket när jag inte avslutar detta heller.

I övrigt så har jag idag också kollat upp alla de där bloggarna som det skrivs så mycket om, detta eftersom jag kom att tänka på dem i och med BlogAwards som just var. Tittade in på Kissies, Egoinas, Paows och Fokis bloggar bland annat, och blev lite ställd. Varför läser så många deras bloggar? Inte så att jag anser att man borde läsa mitt strunt istället, det förstår jag om man inte vill, men vad är det spännande med just dessa bloggar när det finns folk på nätet som verkligen skriver saker på rktigt? De var ju ungefär likadana allihop och det gick enbart ut på: Detta har jag köpt idag, Detta har jag på mig, Detta åt jag till middag.... och så lite skvaller, smink och skitsnack om de andra bloggarna samt mycket festande. Människor är underliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0