BVC och shopping (och kräks)

Dagen inleddes med en offentlig spya. Eller inte riktigt. Innan dess hade jag gått upp, gjort Hampus frukost på sängen, fixat iordning lillen, packat allt som behövdes i bilen, åkt till mamma som tog över som chaufför och var på väg till BVC - så "inleddes" kan ha varit att ta i... men i alla fall.
Det som föranledde spyan, som alltså var min spya och inte bebisens (hade varit mycket mindre pinsamt om det vore så), var att jag haft mensvärken från helvetet och därför tog några värktabletter på morgonen på fastande mage. Jag är vääldigt känslig vad gäller medicin av alla slag så detta var ingen bra idé. Fick hojta till mamma att stanna bilen och sedan stod jag som ett gammalt fyllo och spydde vid sidan av vägen medan bilar körde förbi (och tutade?!). Lite pinsamt sådär.

Vi kom så småningom i alla fall fram till BVC och dagens barnläkarbesök. Allt var utan anmärkning. Nico hade gått upp en hel del på bara två veckor och väger nu 5510g. Han växer fortfarande ca 1 cm i veckan och är nu 57 cm lång, och hans lilla huvud hade växt 1,5 cm på två veckor.

Sedan var det dags för shopping och pyret skötte sig superbra under hela dagen tycker jag. Lite ledsen då och då när han ville ha mat (vilket han också fick bör kanske tilläggas..hehe) och i slutet av dagen började han tröttna lite.
Jag fick på Lindex köpt några av de saker jag spanat in online och haft bilder av på bloggen tidigare.
Denna supermjuka och goa lilla jacka.
Denna underbara mössa med öron.. han var såå söt i den :)
Och denna sovpåse så han kan få sprattla runt i sömnen.

Efter det åkte vi till Göksäter (som för er som inte bor i trakten även kallas för "lilla Ullared" och är en affär med allt möjligt till bra priser). Där köpte jag bland annat två pyjamasar, två bodys, en tröja/jacka, strumpor och vantar till lillen. Blev såklart lite annat också till mig själv... fast inget egentligen onödigt... strumpor, ram, fotoalbum och lite sånt. Mamma köpte också ett badlakan med huva till Nico.

När vi kom hem hade Hampus dammsugit och grejat, min underbara man, och så lagade han middag till oss. Nu skall jag bara ladda upp bröllopsbilderna till framkallning och småpyssla lite innan jag lägger mig och sover ett slag. Hampus sitter och spelar dataspel i källaren och har med sig Nicholas som sover i sin barnvagnsinsats (eller han vaknade nog precis för hörde just ett vrål från källaren).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0