Senaste nytt

Igår kväll bestämde jag och Hampus att vi nog inte skulle åka och titta på mer hus förrän min tomt är såld så att man vet vad man har att röra sig med. Det var till och med jag som tog upp saken och han instämde. Idag var det dock inte lång stund som gick innan jag tog mig en smygtitt på http://www.bovision.se/.


Det finns just nu tre hus jag tycker mer om än andra. Ett av dem såg jag för ett tag sedan men avfärdade då av skäl jag nu inte riktigt minns. Jag tror det var att jag tyckte att det var för litet, och så är det nog. Underbart mysigt dock och med en klar fördel - det ligger på Tjörn. Riktig torparidyll, men tomten är ganska liten så det är nog osäkert om man kommer få att bygga ut.

 

Det andra huset var det Hampus som hittade igår egentligen. Om man bortser från att det är blått (nej, hus får inte vara blå i min värld) så ligger det väldigt fint och har små uthus och vacker trädgård. Samma sak här dock, det är något litet för att vi skall få plats med alla våra saker.

 

Hus tre, just nu det hus jag allra mest känner att hjärtat slår lite extra för, ligger i Lilla Edet. Det är stort med gott om utrymme. Takbjälkar och öppen spis i vardagsrummet (det tycker vi om!). Finns egentligen ingenting med detta huset som man kan klaga på, förutom att det för närvarande inte har riktigt avlopp (men sådant kan man ju ordna). Enda haken är priset. De vill ha lite väl mycket för det, men med förhoppningen att de skall få gå ner i pris så tror vi nog att vi kommer att åka och titta på det ändå. Som jag brukar säga, ofta nu för tiden, man vet ju aldrig... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0